Brieven aan mijn moeder

Hoi!

Ja, de tijd vliegt! En een soort van the time of my life is het zeker. Nooit gedacht dat ik ijsvissen leuk zou vinden. Maandag zijn we weer gegaan maar de enige vangst was nog te klein en die heeft Dave terug gegooid. Morgen waarschijnlijk voor de laatste keer dit seizoen. Het is overal hard aan het dooien. (Niettemin heb ik heel veel aan de schoenen -in de natte blubber- en de jas -tegen koude wind!) Dit weekend wordt het zo mooi weer dat we gaan beginnen aan de trailer. Blijkbaar moeten we er eerst een heleboel muizen uit verjagen. Ik heb er wel zin in om daar te kunnen overnachten. Het is aan het meer (Long Lake dat wel 80 kilometer lang is) maar alleen bereikbaar over een onverharde weg van een kilometer of 40. Er zijn wel wat buren maar die zie je niet. En tegen de heuvels tekenen heel duidelijk de herten sporen af. We hebben helaas nog niet heel veel geluk gehad met het zien van wilde dieren -ik hoop zo op elanden- maar volgens Dave komt dat vanzelf goed als we logeren in de trailer. De wijk hier delen we met heel veel sneeuw hazen, die nu al bruin aan het worden zijn wat een vroege lente aankondigt.
En wie weet wat we op onze roadtrip volgende week nog tegen gaan komen! Donderdag vertrekken we naar Banff en logeren daar een paar nachten bij een neef van Dave. Die familie is zo groot dat we vrijwel overal wel gratis kunnen overnachten. Er komt een documentaire uit over Joe (de neef) en zijn kano tocht van Banff naar Montreal. Eerste Paasdag rijden we via Revelstoke (!) naar Osoyoos, zuidelijk van Kamloops aan de grens met Amerika. Daar zijn Chantel en Pete die wachten tot het tree-planting seizoen start in april. Ze hebben voorgesteld ergens te gaan kamperen, het weer is daar al erg goed. Het weekend erna rijden we via Banff weer terug en logeren daar ook weer een nachtje.
(…) Mij bevalt het uitstekend om even ergens anders te wonen. Regina is echt geen mooie stad en er is ook niet veel te doen, maar de mensen zijn super vriendelijk en het is toch allemaal nieuw. Afstanden krijgen een hele nieuwe betekenis hier. Even naar Raymond’s farm (van Dave zijn broer, de trailer) is heen en terug al gauw 200 kilometer. Gelukkig is de benzine heel goedkoop (65ct/liter) in tegenstelling tot ongeveer alle andere dingen. Tot nu toe rijdt de auto uitstekend, duimen dat het zo blijft.
Ook wij proberen nog zoveel mogelijk van onze vrije tijd te genieten en van elkaar. Dave is overduidelijk de gelukkigste man ter wereld, die is niet van zijn roze wolk af te krijgen. Ik heb iets meer ervaring met liefdesrelaties maar dit is er absoluut één. Hij is misschien wel de leukste vriend die ik ooit heb gehad. We doen het ook heel goed wat playing house betreft en zijn erg transparant naar elkaar toe wat betreft financiën. Hebben een paar dagen terug een spaarrekening geopend waar geld voor de reis naartoe gaat. Een alleraardigste jonge kerel zei tot twee keer toe wat een ‘cute couple we were’. We hebben als stel nog dezelfde aantrekkingskracht op mensen als we hadden in San Pedro (we lachen heel veel). En we blijven ook van de mensen daar de liefste berichtjes en mooie herinneringen ontvangen.
We hebben wat lijntjes uitgezet naar mensen voor dingen die ik kan gaan doen. De betaalde dingen zijn niet echt leuk, en Dave stelt voor dat ik zoiets part-time ga doen en dan part-time vrijwillig iets leuks. Kreeg net van zijn dochter Megan een lijstje vrijwilligers baantjes dat ze in de krant was tegengekomen. Dave vindt het geen probleem om me te onderhouden, maar ik wil zelf graag kunnen bijdragen. Belangrijkste is dat hij hele lange dagen werkt straks en ik niet thuis op de bank op hem ga zitten wachten! Er is op een boerderij (relatief) in de buurt ook heel leuk vrijwilligers werk te doen, voornamelijk werk in de stallen. Dat zou wel betekenen dat ik doordeweeks daar zal zijn (krijg de benzine niet vergoed) maar het lijkt Dave zo leuk dat hij vindt dat ik dat maar een maandje moet gaan doen. Betaald werk gaat voor, maar ik hoef me zeker niet te vervelen en Dave legt me ook geen enkele beperking op. (…) We hebben dan ook geen illusies dat we straks wel een beetje op de proef worden gesteld. Hij kondigt al aan dat er ook avonden en nachten gewerkt moet worden en hij niet altijd de vrolijkste zal zijn na zo’n dag. Hij wil zelf dus ook heel graag dat ik iets te doen heb en ervan geniet.
Heeft oma ons adres? Ik zal de brievenbus eens in de gaten gaan houden want daar hebben we nog niet één keer in gekeken! (Nu wel, maar hij is leeg.) (…) Begrijp zojuist dat we kunnen gaan klimmen op een bevroren waterval (in de buurt van Banff)! Dat is nog eens wat anders dan in een klimhal. (…)
Oh, ik heb David verslaafd gekregen aan Downlon Abbey! Wat een heerlijke serie ook, leuk om nog een keer te zien! (Ik mag je niet vertellen dat hij af en toe tranen in zijn ogen heeft en in mijn hand knijpt, hahahaha!!!) Nu wachten we met smart op het nieuwe seizoen van Game of Thrones!!! Af en toe zijn we heel graag couch potatoes lekker samen op onze bank (ongeveer het enige meubilair dat we hebben, we moeten een beetje grinniken bij het idee dat we wel arme sloebers lijken maar zo super tevreden zijn met wat we hebben (gekregen). Wat kringloop en kortingen betreft kunnen we ook zeker alle drie handen schudden 😉
We gaan iets eten nu, een wat laat ontbijt. Meestal is Dave om een uur of 6 wakker en ik niet heel lang daarna en wacht er koffie en ontbijt. Het is nu al bijna 11 uur. We hebben bedacht dat we allebei onze belastingaangifte zullen doen vandaag. Ziet ernaar uit dat ik 37% moet betalen over mijn inkomsten van Nomadness (zo’n 1300 euro). Maar we zijn niet zo arm als het lijkt, gaat wel lukken.
(….) Ik geniet zo van het leven en gun jullie dat ook. David’s laatste note is: thank you for Barbara.
Liefs van ons allebei!
Een gedachte over “Brieven aan mijn moeder

Geef een reactie

